آرارات

قله آرارت

کوهنوردی یک روش زندگی است. روشی که در آن یک سیب بین همه اعضاء گروهتقسیم می شود.روشی که در آن قوی ترین عضو گروه به پای ضعیف ترین راه میرود. راهی که رقابت ندارد که به رهروانش حقوق نمی دهند و ایشان را نیازیبه سوت وکف مشوقان درقله نیست. ناجی بی منت یکدیگرند.گروه می سازنند تا دلجوانان به سنگ بند کنند تا به ننگ بند نشود .مزدشان معراج روح است وتشویقشان نوازش باد. قانونشان عشق است و قانون گذارشان معشوق. عشق بهطبیعت، عشق به زندگی است و زندگی تجلی عشق است و مرگ آنجاست که عشقنیست.کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت، ورزش ما نیست، باور ماست،زندگی ماست. به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگیاست

اینها همه مواردی بود که ما در سفر به ترکیه و صعود قله آرارات تجربه کردیم .

خروج از ایران و مرز بازرگان و به فاصله چند قدم پا گذاشتن به کشوری دیگه خیلی جالبه

شهری که همه کوهنوردان در آنجا مستقر می شن برای استراحت و آماده شدن برای رفتن به آرارت شهر دبایزیداست از مرز ایران حدود 30/1 ساعت فاصله هست .

ما روز اول در هتل اصفهان دبایزید مستقر شدیم و فردای آن روز آماده شدیم برای رفتن به آرارت

ماشین تا ارتفاع 1100 متر بیشتر بالا نمی آمد و ما بعد از کلی عکس گرفتن و خوشحالی راهپیمایمونو شروع کردیم .

طبیعت فوق العاده قشنگی داره اون منطقه واقعاً زیبا بود دشتهای وسیع چمنزارهای سبز و انواع گلهای زیبا و قشنگ البته هیچ کجا طبیعت دماوند خودمون نمی شه .

جاتون خالی که از ارتفاع 3000 هوا بوران و مه شد و تگرگ گرفت . بعد از کلی کوهپیمایی به کمپ 2 ارتفاع 4000 رسیدیم و اونجا مستقر شدیم .

بعد از استراحت و خوردن یه شام سبک کوله های حمله رو بستیم که صبح به سمت قله راه بیافتیم

حدوداً ساعت 2 صبح صعود به قله شروع شد آسمان صاف و پرستاره  یه آرامش خاص و پرمعنا و ما با صدای پاهامون روی برفا این سکوت و میشکستیم

ساعت ١٠ صبح قله بودیم

با تشکر از همنورد عزیزم پروین آذر که زحمت تهیه گزارش رو کشیدند

قله سبحان و دریاچه وان

بر فراز باشید

موفق باشی

دوست دارم بازم هم بتونیم با هم صعود کنیم

نیکی

سلام وای چه عکس های قشنگی. رفتم دنبال کار عکاسی سه هفته اس. من نمی آم هیشکی به این فکر نمی کنه یه سر هم به من بزنه.[نیشخند]

اسکندری

گزارش و عکسها جالب بودند. دستتون درد نکنه. سفر به آرارات باید بسیار زیبا باشه. ممنون

نیکی

به دوستانی که فراموشم کردن و یادی از من نمی کنند سال نو رو پیشاپیش تبریک می گم. سال خوبی داشته باشید.

سخن

و سلام گفتم شاید مطالعه اصل این مقاله هم (مقاله مربوط به عشق و کوهنوردی) خالی از لطف نباشد می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید http://oldmountain.blogfa.com/